Voor veel ondernemers is een website niet veel meer dan het online aanwezig zijn van je bedrijf. Vaak wordt er een webdesigner ingehuurd om een website te maken. Bij Moor-Webdesign merken wij vaak dat mensen het een moetje vinden om een website te laten maken en krijgt onze webdesigner de vrije hand om iets te creëren. Daarbij zien we het vaak als een gemiste kans als de ondernemer niet actief meedenkt in het proces om tot de ontwikkeling te komen van een site die volledig aansluit bij de onderneming. Een website is namelijk een krachtig instrument dat de identiteit van jouw bedrijf weerspiegelt en klanten aantrekt. Om die reden gaan we in deze blog dieper in op het belang van een website bij het binnenhalen van klanten. Daarbij geven we ook inzicht in hoe een webdesigner ervoor zorgt dat de identiteit van jouw bedrijf op verschillende manieren doorgevoerd wordt op jouw website.
Het belang van een website bij het winnen van klantenIn het digitale tijdperk waar we inzitten is het internet de eerste en veruit de meest gebruikte informatiebron waar mensen op zoek gaan naar informatie over producten of diensten. Daarbij is de website vaak de eerste interactie die potentiële klanten hebben met jouw bedrijf. Hoe de klanten jouw website ervaren is voor een groot gedeelte doorslaggevend of ze verder gaan zoeken naar informatie op jouw website, of dat ze naar de concurrent gaan. Daarom is het cruciaal om een sterke online aanwezigheid te hebben die ook echt laat zien wat jouw bedrijf is en waar het voor staat. Volgens onderzoek begint maar liefst 87% van de consumenten hun aankoopproces met een online onderzoek. Wanneer een potentiële klant kan kiezen tussen jou en 10 andere concurrenten, waarom zouden ze dan voor jou moeten kiezen? Als de website van de concurrent meer aanspreekt dan jouw website, is de kans namelijk groter dat de consument jouw concurrent belt. Je moet daarom een website zien als de etalage van jouw bedrijf. Net zoals bij een winkel zal je met wat je in je etalage laat zien, de mensen naar binnen moeten trekken om juist bij jou te komen kijken.
De identiteit van jouw bedrijf doorvoeren op de websiteWanneer jouw website de etalage is van jouw bedrijf, is het belangrijk dat je iemand hebt die je helpt bij het inrichten van die etalage. Onze webdesigner uit Eindhoven heeft veel ervaring in het maken van websites die daadwerkelijk de identiteit van het bedrijf uitstralen. Dit doet ze op verschillende manieren zodat de website ook echt de juiste boodschap overbrengt. Graag deelt ze een aantal belangrijke aspecten met je om rekening mee te houden wanneer je een website laat maken:
ConclusieEen website is veel meer dan het online aanwezig zijn met je bedrijf. Het is een heel krachtig middel om potentiële klanten aan te trekken en hen te overtuigen van de waarde van jouw product of diensten. Het hebben van een website is essentieel omdat steeds meer mensen eerst online zoeken naar informatie en leveranciers voordat ze overgaan tot het kopen van een product. Ook wanneer je een fysieke winkel hebt, zoeken mensen vaak eerst naar winkels waarbij de kans het grootste is dat ze gaan vinden waar ze naar op zoek zijn. Een webdesigner kan je helpen om de identiteit van jouw bedrijf op verschillende manieren door te voeren, van vormgeving tot huisstijl. Het resultaat is een website die jouw bedrijf op de juiste manier vertegenwoordigt en zich onderscheidt van de concurrentie. Ben jij toe aan een nieuwe website en wil jij graag een website laten maken in Eindhoven die de identiteit van jouw bedrijf weerspiegelt? Neem dan contact op met onze ervaren webdesigner in Eindhoven en ontdek hoe zij jou kan helpen om meer online succes te behalen! |
https://moor-webdesign.nl/ |
